Tuesday 10 June 2014

Kussens

Ik heb nieuwe kussens gemaakt voor op de stoelen. Ik had deze stof eigenlijk in gedachten voor een tas maar ik heb nog genoeg over dus het kan nog makkelijk. Zoals je hier kunt zien, heb ik een zwak voor Mondriaan of misschien is het een zwak voor rechte vlakken en strepen... ik vind het in ieder geval mooi, da's duidelijk.



I made new cushions for on our chairs. This fabric was actually intended for a bag but I've got plenty left over, so it's still possible. I do have a weak spot for Mondriaan, or maybe just rectangles, squares and stripes.


Links: kussens voor de bank - Rechts: kussens voor stoelen

Ook nog een paar kussens voor op de bank, ja, ook weer rechthoeken zie ik nu. Ik vond deze stof zo leuk en heb er al verschillende kussenhoezen en tablethoezen van gemaakt. 
Ik heb voor kussens zonder paspel gekozen, het paspel had ik aangepast aan de onderkant van het kussen - dus of geel, blauw of rood - en dan vond ik dat het weg zou vallen dus ik heb het maar helemaal achterwege gelaten.

I also made a couple of cushions for on the couch and again rectangles, there's a pattern here... I loved this fabric so much that I've already made several cushion covers and tablet bags.
I chose to make the cushions without piping. I would have made piping in the same colour as the bottom of the cushions - so red, yellow or blue - and thought it wouldn't stand out.

Stoffen van spotlight en Ikea.





3 comments:

  1. Toffe kussens en heel originele stofjes !

    ReplyDelete
  2. Ja, Mondriaan is echt geweldig, zeker als je ziet dat hij van realistisch naar abstract gaat werken en in die vlakken dan toch de vorm nog terug ziet! Ik vind het ook altijd een erg leuk onderwerp om in de klas aan bod te laten komen.

    ReplyDelete
  3. Via via, kwam ik bij je op visite en val meteen met mijn neus in de boter. Wat heb je mooie kussens gemaakt zeg! :-)

    ReplyDelete