Wednesday 31 December 2014

Kerstcadeautjes



Dit jaar heb ik zelf een paar Kerstcadeautjes gemaakt. 



Een cadeautje was voor B. Hij had een tas nodig om al z'n karate attributen in mee te nemen. Het leek me wel leuk om hiervoor wereldkaartstof te gebruiken. Deze heb ik zo geknipt dat Australie en Europa op de voorkant te vinden zijn en hij heeft Amerika op z'n rug. Ik kon geen patroon vinden voor de tas die ik in gedachten had dus ik heb al z'n spullen in een tas gestopt, dit volume opgemeten en er een tas omheen bedacht. B is blij, ik zie wel wat verbeterpuntjes maar het doel is bereikt, al z'n spullen passen erin met ruimte extra! Het lijkt als hij helemaal omhoog is net een plunjezak...

One present was for B. He needed a bag to transport all his karate gear. I thought it would be fun to use a map of the world fabric for this. I cut it in such a way that Australia and Europe feature on the front and he's got
the America's on his back. I couldn't find a pattern for the type of bag I had in mind so I stuffed all his gear in another bag, measured it and made up my own bag. B is happy with it, I see a couple of issues for improvement but the goal is reached, it fits all of his gear with room for more!



Ik was al jaren van plan eens een kerstlaars te maken voor m'n schoonmoeder. Het patroon komt uit een hele oude Burda, nou ja, heel oud... november 2005, dus nog wel van deze eeuw. Ik heb het patroon een beetje aangepast om er een min of meer normaal uitziende laars van te maken. Helaas was ik zelf vergeten foto's te maken, dit zijn foto's die m'n schoonvader heeft gemaakt met z'n mobiel, het is niet echt een flatteuze foto. Het gaat om het idee denk ik maar...

I had been planning to make this Christmas stocking/boot for my mother in law. The pattern is from a very old Burda, well, old... November 2005, still this century. I adjusted the pattern to make it a more or less normal looking boot. Unfortunately I forgot to take pictures so I have to make do with the pictures my father in law made with his mobile... They don't make the boot look very nice, maybe one day I'll be able to make my own pictures.

Ook nog een tas gemaakt voor m'n andere schoonmoeder. Dit was geen Kerstcadeau maar ze had een tas nodig dus dan maak je die gewoon. Het is een Vinktas. Ik heb 'm al eens eerder gemaakt ook om cadeau te geven. Misschien toch ook eens eentje voor mezelf maken, daar past echt veel in!

Also made a bag for my other mother in law. This was not really a Christmas gift but she needed a bag so I made her one. It's a 'Vink bag'. I've used this pattern before to give as a gift. Maybe I should make one for myself, it fits a lot of stuff!


En tot slot wil ik iedereen een gelukkig, gezond en creatief 2015 wensen!
Finally I'd like to wish everyone a happy, healthy and creative 2015!

2 comments:

  1. De beste wensen voor jullie!

    ReplyDelete
  2. Dankje. Ook voor jullie een goed 2015! Leuke Oud en Nieuw gehad?

    ReplyDelete