Thursday 8 October 2015

Ninja ochtendjas - Ninja robe

De ochtendjas voor B is al een tijdje klaar maar had 'm nog steeds niet op de blog gezet omdat hij niet wilde poseren - dan maar zonder kind erin ;-) Hij heeft 'm voor z'n 8ste verjaardag gekregen begin augustus.


De stof van Riley Blake - Year of the Ninja - heb ik gekocht bij Hawthorne Threads. Ik dacht in eerste instantie de tricot versie ervan gekocht te hebben voor een hoodie ofzo maar toen ik m'n bestelling nog eens nakeek bleek het de geweven versie van de stof te zijn. Dan moest die ochtendjas voor B er toch maar van komen. Ik had 2 yard gekocht en dat bleek ruim voldoende voor de voorpanden en het achterpand maar voor de mouwen moest ik passen en meten en heb ik uiteindelijk het patroondeel gewoon in tweeen geknipt en er zit dus een naad bovenop de mouw.

De hele ochtendjas is gevoerd met zwarte sweatertricot dus hij is lekker warm. Voor de ceintuur en halsband heb ik een effen zwarte katoen gebruikt dus hij heeft een instant black belt zonder er ook maar iets voor gedaan te hebben!

I've finished B's robe well in time for his 8th birthday early August.

The fabric is Riley Blake's Year of the Ninja. I bought the fabric at Hawthorne Threads. At first I thought I'd bought the jersey version of the fabric for a hoodie or something but when I double checked my order it was the woven fabric I'd bought. I wasn't sure of what to do with it at first but then I decided to make a robe for B. I bought 2 yards which was more than enough for the front and back but the pattern piece for the sleeves had to be cut in 2.

The entire robe is lined with a black sweater jersey and is nice and warm. For the belt and neckline is a plain black cotton fabric so he has in instant black belt without having done anything to obtain it.

6 comments:

  1. Mohow, echt sjiek! Heel uniek en superzacht

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hij is inderdaad heel zacht, soms vind ik het jammer dat ik 'm niet pas ;-)

      Delete
  2. Gaaf hoor zo met die zwarte details!

    ReplyDelete
  3. Grappig maar toe passelijk stofje voor een zoon!

    ReplyDelete
  4. Erg leuk geworden! Zou hier ook gewaardeerd worden.

    ReplyDelete